Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Koncentráció fokozása a nyári hőség idején

NIYODO.hu
2022. 07. 07. 10:00:00
Koncentráció fokozása a nyári hőség idején

A nyári kánikula következtében bizony hajlamosak vagyunk kicsit lelassulni, úrrá lesz rajtunk a meleg által előidézett fáradtság, nyomott hangulat. Hogy felülkerekedjünk ezen az állapoton és felhőtlenül tudjuk élvezni a nyár lehetőségeit és a meleg napokat, hoztunk néhány koncentráció fokozó tippet.

Természetesen nem csak a nyári hőség, hanem a kor előrehaladta is okozhat koncentrációzavarokat, memória problémákat, így érdemes már korán elejét venni a dolognak és elegendő figyelmet szentelni a természetes agyserkentésre. Fontos, hogy ha koncentrációs képességünket javítjuk, azzal memóriánkat is élesíthetjük.

 

Van néhány teljesen magától értetődő tevékenység, melyekről hajlamosak vagyunk megfeledkezni, pedig betartásukkal megőrizhetjük elménk frissességét. Nézzük meg ezeket!

Rendszeres táplálkozás:

A szellemi frissesség szempontjából a megfelelő és tudatos táplálkozás elengedhetetlen. Az elfogyasztott ételek minősége, mennyisége és tápanyagtartalma befolyásolja a sejtek aktivitását, azok információcserében való részvételét.

 

Köztudott, hogy a napi 5 étkezés a javasolt és inkább együnk többször, kevesebbet. A bőséges reggelit sokan képesek teljesen kihagyni, vagy “kiváltani” egy nagy bögre kávéval, pedig a reggeli kimondottan jó hatással van a kognitív képességekre, ezen felül pedig az ideális vércukorszint kialakításában és szabályozásában is támogat, ami szintén felelős figyelmünk fenntartásáért.

 

Olyan étrendet kell kialakítanunk, amely segítségével szervezetünk nem szenved hiányt semmilyen vitaminban és ásványi anyagban.

 

A kalcium, magnézium és vas vérképző hatása révén járul hozzá az agy megfelelő vérellátottságához, valamint az anyagcsere folyamatok megfelelő működéséhez.

 

Az A-, B-, C- és E-vitaminok idegrendszer-javító és keringésfokozó tulajdonsággal bírnak, így rendszeres szedésük segíthet szellemi frissességünk fenntartásában.

 

Fogyasszunk friss, kerti hüvelyeseket, tejtermékeket, magvakat, dióféléket, hiszen ezek igen gazdagok aminosavakban, ami az agy teljesítőképességét növeli.

Megfelelő mennyiségű folyadék:

Nem elég hangsúlyozni, hogy mennyire alapvető a megfelelő folyadékbevitel a hőség idején. A nyári melegben legalább napi 2-3 liter folyadék elfogyasztása javasolt, de ilyenkor is a víz a leginkább tanácsos, hiszen kiválóan hidratál, ellenben a cukros, szénsavas üdítőkkel. Képes mindig frissen tartani és megakadályozni a kiszáradás okozta tüneteket, így a szédülés, szétszórtság kockázatát csökkentve.

Gyógynövények

Az orvoslás mára több száz gyógynövényt képes említeni, amelyek pozitív hatással vannak agyunk működésére. Ilyen például a ginseng gyökér, ami a koncentrációképesség fenntartása mellett javítja a reakcióidőt és a fizikai ellenálló képességért is felel.

 

Másik közismert és igen hatékony növény a Ginkgo-Biloba. Elsősorban a Ginkgo fa leveléből nyert koncentrátum hatékonysága a mérvadó, amely kiváló agyserkentő hatásán túl remek antioxidáns és gyulladáscsökkentő. Sokat segíthet összpontosítást igénylő feladatok elvégzésénél.


Próbáld ki a Niyodo.hu koncentráció fokozásáért felelős, 100%-ban természetes alapanyagokból készült termékeit és élvezd a nyarat és szerezz maradandó emlékeket!

Rólunk mondták